יום רביעי, 20 בפברואר 2019


עבודה בתקשורת-חלק א
גברים:


פרסומת רונאלדו-https://youtu.be/XTVXufBRN14
תקציר- בפרסומת הבאה ניתן לראות את רונאלדו, שחקן כדורגל מצליח במלון בתחתונים, בלי חולצה אשר המנקה ראתה אותו תקוע מחוץ לחדר ועזרה לו. אך לפני כן צילמה אותו ופרסמה וכל הבנות שראו את התמונה עשו לייק ושיתוף.
פירוט- רונאלדו בפרסומת מוצג בצורה של גבר טיפוסי, אשר שוכח דברים ועושה עיניים למנקה שעזרה לו. רונאלדו מציג בפרסומת את עצמו בלי חולצה עם קוביות, נראה טוב ומראה לכל הבנים אשר צופים בפרסומת שככה צריך להיראות.

פרסומת ללי קופרhttps://www.youtube.com/watch?v=w1eGg4K8X9M
תקציר- בפרסומת הבאה ניתן לראות את מאור בוזגלו, שחקן כדורגל מוכר בארץ אשר לובש את הגינס של החברה לי קופר ומציג כיצד להתנהג לאנשים שמזלזלים בך.
פירוט- מאור בוזגלו בפרסומת מציג את הגינס של החברה שאותה מפרסם אך בין היתר גם חושף את גופו. בפרסומת מאור נמצא בלי חולצה עם קוביות, מדבר בקול נמוך מוצג בתור גבר חזק אשר בשביל לשים פס על כולם צריך להיות מצליח ושרירי כמוהו.

פרסומת לאקס-https://www.youtube.com/watch?v=CBjneu99Ss4
תקציר- בפרסומת הבאה ניתן לראות גבר שרירי שמראה דאורדורנט חדש, תחילה הוא נמצא עם חולצה פתוחה אך לאחר מכן מוריד אותה. לבסוף הוא מרגיש את הבית שחי שלו בצורה מוזרה והאישה יורדת עליו.
פירוט- בפרסומת הגבר נמצא תחילה עם חולצה פתוחה ומראה את הדאורדורנט הישן ומראה שהוא פחות טוב. אך לאחר מכן מראה את הדאורדורנט החדש ומוריד את החולצה לגמרי ומראה שזה יותר טוב. לבסוף, הגבר מרגיש את הבית שחי שלו ומתנהג בצורה מוזרה וילדותית והאישה יורדת עליו ואומרת לו שיפסיק כי הוא מוזר. בין היתר ניתן להבין שהאקס השחור הוא פחות טוב והאקס הלבן יותר טוב וזה מתקשר לסטיגמות.

פרסומת לתדיראןhttps://youtu.be/hhsK5ejxC74
תקציר- בפרסומת הבאה ניתן לראות את מורגן פרימן, שחקן ידוע ומוכר מדבר על החיים שלו ושמשווים אותו לאלוהים כל הזמן. הפרסומת היא למזגן לחברת תדיראן. במהלך הפרסומת ניתן לראות אנשים אשר מופתעים מכך שהם כביכול רואים את אלוהים.
פירוט- בפרסומת, מורגן פרימן מתאר את עצמו בתור גבר חזק אשר משווים אותו לאלוהים ונותנים לו יחס מועדף בהכל. מטרת הפרסומת היא להעצים את מעמדם של השחורים בחברה, לגרום לאנשים לקנא ולבנוסף לגרום לאנשים לקנות את כל מה שיש לו ושבשביל לקבל את היחס הזה צריך את המזגן שהוא מפרסם.

פרסומת לאולדר ספייסhttps://youtu.be/BT_cS2V43bA
תקציר- בפרסומת הבאה ניתן לראות גבר שרירי שמציג את הדאורדורנט של אולדר ספייס ומראה בעצם איך להפוך להיות כמוהו בעזרת הדאורדורנט הזה. במרסומת מוצג אדם אשר מדבר על מה אפשר להשיג אם משתמשים בדאורדורנט של אולדר ספייס.
פירוט- בפרסומת מוצג אדם שרירי אשר ניתן להגיד שהוא יהיר ושחצן, מדבר רק על עצמו במהלך כל הפרסומת וגורם לגברים בשחברה להסתכל עליו ולקנא. הוא מזלזל בחברה הנשית ואומר שהדבר אשר מעניינים אותן הם יהלומים, וגבר שחתיך עם קוביות.



עבודה בתקשורת-חלק ב
גברים:

הקבוצה שבחרתי לעסוק בה ולחקור בעבודתי הם הגברים. בחמשת הפרסומות שבחרתי הגברים הוצגו בצורה חשופה במטרה למשוך את רוב הקהל הנשי. הדומה בין כל הפרסומות הוא שהגברים נבחרו על ידי המראה החיצוני שלהם- חסונים, שרירים, חתיכים ומצליחים. וכתוצאה מכך התעסקו יותר בגברים ופחות מאשר במוצר. השונה בין הפרסומות הוא שבכל פרסומת העבירו את המסר בדרך שונה, לדוגמא- בפרסות הראשונה של לי קופר מאור בוזגלו דיבר בקול נמוך, פנה לקהל וניסה להעביר מסר של איך להיות כמוהו ולשים פה על כל מה שאומרים. אך לעומת זו בפרסומת השנייה של האקס, המסר הסמוי שהועבר הוא על סטיגמות, איך האקס השחור הוא לא טוב וישן אך האקס הלבן הוא יותר טוב ואותו משווקים. בנוסף, בפרסומות התייחסו אל הגברים בתור גברים טיפוסיים, שחצנים, שוכחים דברים ומזלזלים במין הנשי בכך שחושבים שיוכלו לקנות אותן בקצת מבטים, יהלומים וקוביות בבטן.




לפי דעתי אופן הייצוג של הגברים בתקשורת הוא מוטעה לגמרי.  הוא זול ושטחי, הוא מראה את הצד הגברי לא כפי שלהן, ולכל הבנים הצעירים שטרם החלו את העולם האמיתי, להתמודד עם בעיות אכילה בגלל המראה החיצוני. בנוסף, המפרסמים מתייחסים לגברים רק בתור אובייקט שהעיקר בו הוא הגוף שלהם והסקסיות ופחות האופי שלהם או הדברים שנאמרים ובנוסף הפרסומות יוצרת לבנות צעירות בתודעה מגיל קטן שאלה הבנים בעולם ושאם אתה לא נראה ככה אתה לא ברמה שלהן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה