הקדמה:
ספורט בתקשורת מתבטא בכך שבמהלך צפייה באחד מענפי הספורט (כדורגל, כדורסל, כדורעף,כדור רשת וכדומה)
ניתן לראות מסביב למגרש, על חולצות השחקנים, על הכדור או אפילו בבקבוק מים שהם שותים, מותג כלשהוא או רשת
מזון אשר משווקת את עצמה במהלך המשחק דרך השחקנים והמסביב. הספורט בתקשורת משפיע על הכלכלה, התרבות הפוליטיקה והרכילות.
בנוסף, ישנו מושג הנקרא ״ספונסר״, שבעצם הוא המשלם העיקרי לליגה על כל הפרסומות החסויות ורווחו הוא יותר פרסום. לדוגמא- בשנת 2018 בליגת העל בכדורגל הישראלי הספונסר היה ג׳פניקה ולכן קראו לליגה ״ליגת גפניקה״.
ספורט וכלכלה:
מידי יום אנו צופים שבאין סוף תוכניות,סרטים, ובין היתר גם משחקי כדורגל.
בבשביל שכל ההטבות האלה ימשיכו, צריך אדם שיפרנס את זה.
הקשר הוא שבמשחקי כדורגל, הפרסומות הסמויות האלה מכניסות כסף רב לקבוצה והמפרנס זוכה לקידום עצמי.
ולכן, בשביל שקבוצות הכדורגל לא יפשטו רגל, הן מפרסמות את אותו מוצר, חברה, רשת מזון וכדומה ושני הצדדים מרווחים.
כתבה- דוגמא:
בכתבה זו ניתן לראות את העלויות של אולימפיאדת לונדון 2012 ואיך הספורט בתקשורת משפיע על הכלכלה.
דוגמא מתוך הכתבה לספורט וכלכלה:
״לונדון 2012 עשוי להגיע לשיא חדש, כאשר יעמוד על 5.4 מיליארד ליש"ט. יו"ר ועדת הכספים של המשחקים האולימפיים, דיוויד היגינס, אמר בראיון לאובזרבר כי סכום כסף נוסף על המתוכנן יידרש על מנת לממן את התשתיות לאירוע. כמו כן, המשחקים מהווים זרז לפרוייקט בנוייה במזרח לונדון, שצפוי לשפר את פני האזור ולספק 35,000 דירות חדשות״
לפי ציטוט זה ניתן אפשר לראות שבענף הספורט באולימפיאדה התקציב נלקח ממקומות שונים בעולם וזה השפיע על התושבים מכיוון שרמת חייהם עלתה בזכות תמיכה של חברות נדלן שהשקיעו בהקמת דירות ופיתוח לונדון בזכות האולימפיאדה
.
לפי ציטוט זה ניתן אפשר לראות שבענף הספורט באולימפיאדה התקציב נלקח ממקומות שונים בעולם וזה השפיע על התושבים מכיוון שרמת חייהם עלתה בזכות תמיכה של חברות נדלן שהשקיעו בהקמת דירות ופיתוח לונדון בזכות האולימפיאדה
.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה